Page 5 - Νεοελληνική Γλώσσα - Λογοτεχνία Γ' λυκείου
P. 5

Περιεχόμενα

   Θεωρία Μη λογοτεχνικού κειμένου – Εξεταζόμενα θέματα

1.	 Πειθώ

      Τρόποι πειθούς	 Α.	 Επίκληση στη λογική. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12
      	Β.	 Επίκληση στο συναίσθημα. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
      	Γ.	 Επίκληση στην αυθεντία. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28
      	Δ.	 Επίκληση στο ήθος του πομπού . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30
      	Ε.	 Επίθεση στο ήθος του αντιπάλου. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
      Μορφές πειθούς	 Α.	 Η πειθώ στη διαφήμιση . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
      	Β.	 Η πειθώ στον πολιτικό λόγο . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42
      	Γ.	 Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 49
      		Ασκήσεις . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52

2.	 Δίκαιος και Άδικος λόγος

      Α.	 Άδικος λόγος (ιδεολογικός λόγος / λόγος εξουσίας). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94
      Β.	 Δίκαιος λόγος (λόγος παιδείας) . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96

3.	 Κατανόηση κειμένου – Συγγραφή μικροκειμένων

      Μεθοδολογία απαντήσεων σε ερωτήσεις ανάπτυξης παραγράφου. . . . . . . . . . . . . . . . 98
      Α.	 Πώς απαντάμε σε ερωτήσεις για τον εντοπισμό των απόψεων
      	 του συγγραφέα . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 99
      Β.	 Πώς διακρίνουμε το θέμα του κειμένου και τη θέση του συγγραφέα . . . . . . . .  100
      Γ.	 Πώς απαντάμε σε ερωτήσεις ανάπτυξης/σχολιασμού άποψης . . . . . . . . . . . . . .  101
      Δ.	 Πώς απαντάμε σε ερωτήσεις ανάπτυξης προσωπικής άποψης. . . . . . . . . . . . . .  104
      Ε.	 Πώς απαντάμε σε ερωτήσεις ανάπτυξης μιας άποψης
      	 με συγκεκριμένο τρόπο . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  106
      ΣΤ.	 Πώς εντοπίζουμε την οπτική γωνία του συγγραφέα. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  107
      Ζ.	 Ανατροπή επιχειρήματος. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .  109
      Η.	 Ερωτήσεις σχετικά με τον σκοπό συγγραφής ενός κειμένου. . . . . . . . . . . . . . . . .  111
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10